Behind The Story
OTFT
Saturday 23 January 2016 | 06:32 | 0 Budak Merepek

Hey Reader , erm this post actually beelongs to my beloved friend , twin , and my eveything . Hai Nes , actually nak tanya tengah buat apa tu ?? Arghhh tak tau nak tulis apa .. But i'm so glad kalau kau baca ny . Reader , do u hv friend/s ? Of course we have and what type of ur friendsship ? Is it because of Allah ? Lets flashback .  Nak berkawan kita kena tapis dulu . Jenis aku , aku kalau dalam awal perkenalan memang diam seribu bahasa sebab aku jenis perhati dulu perangai , habits orang . Which means , nak perhati dulu dia jenis jenis yang macam mana , boleh gurau kasar ke , kena lembut sikit ke . Haa , lebih kurang laa . So , baru boleh nak communicate ikut tuan punya style .Sesetengah orang berkawan dengan semua orang which means , friendly . Friemdly memang best but nak cari yang kawan yang betul-betul ikhlas tu susah . Yep , tak semua orang perfect but kita boleh sama-sama membetulkan diri masing-masing kerana Allah SWT kan ? 

Dear reader/s , before this i have many friends . Kawan rapat masa sekolah dulu2 (bergeng). Kami boleh dikatakan racist sikit ,. Sebabnya bila dah bergeng ny nak bercampur dengan orang lain susah sikit kan ? Jap g takot geng kawan kita ny terasa and boleh bawak gadoh , Payah hidup bergeng ny anak-anak sekalian , tapi kalau korang boleh stay , Alhamdulillah sebab bersahabat kerana Allah . 

But now since I jejek kaki kat matrik  , I found someone lahhh . Wuu , Nes kau jangan syok lebihh . Ngeh -ngeh . Someone yang friendly , yep dia memang friendly , pandai , alim and so on . Haish nak cerita pasal dia sorang ja jenuh nak scroll ny . Kita pendekkan yer . Anes ny made in Selangor . Not sure masa process kat mana tapi masa lahir kat Selangor . Hahahahha . Dia anak ke 2 ehh 3 ehhh haa betol 3 . Anak ke3 ny korang tau kannnn panas baran sikit . Alahhh tak takot pun dengan dia tuu , jentik sikit je kecut lahhh . Dia sekarang kat USM . Wuuu , dak2 pandai memang duduk universiti yang hebat . Sama ja belajar kat mana pun actually , rezeki Allah yang tentukan . Of coz dia budak elec sejak dia murtad dari civil . Ngeh bgeh . Nes , only you know whats going on between us . Only you know how my behavior and only you know what happened to me . Nes , aku minta maaf sebab aku manusia biasa . Tak boleh lari dari buat kesilapan . Kau banyak ubah dan perbetulkan aku . Sebelum ny sumpah aku jahil , terima kasih banyak-banyak tarik aku untuk lebih kenal Islam . As a good friend , someone hv said "Islam bukan semata-mata atas IC" .

Nes , aku cuba untuk jadi the best . Aku cuba nak kawan dengan kau sampai bila-bila . Taknak gadoh dengan kau because of small matter . Yep , kita dah besar , kau dah la tua bangka nak 20 dah . Yep , kita jarang jumpa , jarang contact but aku selalu mendoakan yang terbaik untuk kau . Lately , aku senyap macam lari dari kau sebab aku tengah cari diri aku , aku nak tau apa jenis manusia aku ny . Aku fokus kejap dekat surroundings , termenung , fikirkan kejahilan aku and sampai 1 tahap , kena bangun cari jawapan dari Allah iaitu dengan berqiam . Buat tahajjud and everything yang buat kita dekat dengan Allah . This is because , From Allah we come , To Allah we perform . And we back to Allah . Dengan macam tu , InshaaAllah kita rasa tenang , damai macam baru keluar dari kepompong dan jadi rama-rama yang cantik dan menyinari hidup ini . Yep , Nes u r listed in my future . Nak travel satu dunia dengan kau , having fun , kongsi semua benda or either in better place . Wallahualam . Kadang terpikir , dunia ny test je , nak buat apa pun wajib ingat Allah the Al-Mighty .
Nes , bimbing aku , tegur aku jika aku terpesong , bangkitkan aku jika aku lemah . I NEED YOU TO STAY . Jom masuk Syurga sama-sama boleh ? *Sambil hulurkan tangan :)

Kalau kita sayang kawan kita dan nak berkawan sampai Syurga , jomlah sama-sama mencari redha Allah . Lately kita pun dah tau dunia ny dah uzur , kiamat semakin hampir . Contoh dia tak payah tengok jauh , bencana alam dengan kezaliman pemerintah . Tak payah sembang jauh , kita dah tau apa yang jadi dekat Malaysia . Sma-sama perjuangkan hak ye , jangan duduk je tengok jadi hamba abdi . Bangun , Malaysia . Bangkitlah .


Thanx sudi BACA entry ny .. Muah !




Older Post